Overslaan en naar de inhoud gaan

Handleiding gebruik 'My WelloPet'

Deze pagina is een handleiding voor de sectie 'MyWelloPet'. Dit stuk van de WelloPet-website is voor jou persoonlijk.
MyWelloPet kan enkel worden bereikt na het inloggen met de knop 'aanmelden' rechts bovenaan op de website (bij gebruik van een pc) of onderaan het hamburgermenu (bij gebruik van een smartphone). De knop 'aanmelden' wordt dan 'MyWelloPet'.
Vind je hier niet het antwoord? Stuur dan een mailtje naar hello@wellopet.be, en wij helpen je daar verder.

  1. Profiel
  2. Mijn Petfood
  3. Huisdieren
  4. PetBudget
  5. Reminders
  6. Voorkeuren
  7. Afmelden

Klik op een topic hierboven voor een snellere navigatie.
Mogelijks zijn bepaalde tabs leeg omdat er geen informatie bij onze dierenartsen over jouw huisdier, of jouw favoriete voeding, voorhanden is ....

1. Profiel

Deze tab houdt enkel gegevens bij die jij zelf invult voor het gebruik van onze webshop. Je kan deze gegevens zelf wijzigen bij verhuis, of bij verandering van e-mail-adres, met het 'potloodje' boven je e-mailadres. Deze gegevens overschrijven dus niet het dossier van de dierenarts, en deze worden ook niet vooraf door WelloPet ingevuld met gegevens uit jouw dossier of uit je mijndieren.eu-account. De communicatie van de dierenarts verloopt (voorlopig nog) enkel via het e-mailadres of telefoonnummer in het medisch dossier van jouw huisdier.

Belangrijk ⚠️
Een aantal van deze functies zijn enkel voor klanten, en enkel bruikbaar of zichtbaar als je ingelogd bent met het e-mailadres (of de account) die opgegeven is bij het aanmaken van het medisch dossier van je huisdieren bij WelloPet. Na een eerste bezoek bij WelloPet krijg je per mail de uitnodiging om je paswoord aan te maken.

Wil je de gegevens wijzigen van deze account? Heb je een gewijzigd adres, een nieuw telefoonnummer of een nieuw e-mail-adres? Stuur dan een mailtje naar hello@wellopet.be, en wij brengen dat achter de schermen in orde. Hetzelfde geldt mocht je twee accounts hebben op deze website, of twee e-mailadressen hebben waarop je onze communicatie ontvangt, en je deze wil samensmelten tot één account of één e-mailadres. 

terug naar boven


2. Mijn Petfood

Dit is een speciale functie, en dus niet voor iedereen van toepassing.

Als je regelmatig hetzelfde product via de website bestelt, kan je het hier door ons laten klaarzetten om dit snel terug te vinden, en om niet langs de webshop te moeten passeren. Je krijgt als bedanking een bonus van ons: steeds de grootste korting van 20% i.p.v. de geafficheerde prijs die 15% korting bevat. Je kan geen andere kortingscodes meer toepassen. Ben jij een van onze Friends 4 Life Plan-klanten? Dan heb jij ook en altijd die 20% korting, en heb je daar van WelloPet een speciale promocode voor ontvangen die je kan gebruiken in het winkelmandje.

Hoe?
  • Met het 'potloodje' kan je het verbruik in gram per dag invullen. Je ziet vervolgens de datum waarop je waarschijnlijk zonder voorraad kan vallen.
  • Met de knop 'Lever nu' herbestel je éénvoudig eenzelfde product voor verzending. Je wordt dan ineens naar het winkelmandje geleid!
  • Met de knop 'Reserveer nu' herbestel je éénvoudig eenzelfde product voor afhaling. Je wordt dan ineens naar het winkelmandje geleid!

Belangrijk ⚠️
- Andere goederen die in je winkelmandje liggen te wachten kunnen mee worden afgerekend. Je kan deze - zo je dat wil - verwijderen met het kruisje naast iedere lijn.
- Jouw vorige bestellingen komen (nog) niet automatisch in Mijn Food Care. Om jouw favoriete voeding in Mijn Food Care te plaatsen stuur je een mailtje naar voeding@wellopet.be, en wij doen de rest!

terug naar boven


3. Huisdieren

Waarschijnlijk is het leuker als de foto van jouw huisdier mee getoond wordt bij berichten over jouw huisdier. Dit gebeurt (nog) niet automatisch, maar je kan dat wel zelf doen.

Hoe een foto toevoegen?
  • Laad een foto op met de knop selecteer foto, je kan de foto op je eigen computer zoeken en vervolgens selecteren. Foto's kunnen maximaal 10Mb groot zijn.
  • Je ziet de foto in 'voorvertoning'. Klik vervolgens op opslaan om de foto te bewaren of een eerdere foto te overschrijven.

Belangrijk
We weten hoe emotioneel de band kan zijn tussen jou en jouw huisdier. Daarom vragen we om bij belangrijke wijzigingen met betrekking tot jouw huisdier(-en) ons te contacteren zodat wij gepast daarover kunnen communiceren met jou. Je kan dit melden aan de dierenarts, aan onze balie of via hello@wellopet.be.

💡Tip
Heb je liever niet dat dieren die 'niet meer met jou samen zijn' worden getoond? Toggle dan bovenaan de knop op 'Enkel met actief dossier'.

terug naar boven


4. PetBudget

WelloPet wil alle kansen geven aan het voorkomen van gezondheidsproblemen, om latere behandelingen te kunnen vermijden. Daarom nemen we preventie ernstig. Met de Beste bescherming, Juiste voeding, Gezonde vacht, Gewenst gedrag en Voldoende beweging.

Baasjes die samen met WelloPet de nodige preventieve dienstverlening inplannen met een Friends 4 Life Plan belonen wij met een jaarlijks gratis te besteden PetBudget van € 40 voor medisch-preventieve en niet-medische dienstverlening. Een opgeladen PetBudget geeft bij betaling met deze kaart eveneens recht op 10% korting bij het trimmen.
Lees er meer over op de PetBudget-pagina.

Belangrijk ⚠️
Zog dat je kaart geregistreerd is op MyWelloPet, zodat je beschikbaar saldo steeds raadpleegbaar is, en terugvorderbaar is bij verlies of beschadiging van de kaart. Koppel dus snel je PetBudget kaart. Eén account kan maximum één PetBudget kaart koppelen. Dezelfde PetBudget kaart kan voor meerdere dieren worden gebruikt.

Hoe een kaart koppelen?
  • Druk op het 'PLUS'-teken om een nieuwe koppeling aan te maken.
    ⚠️ Je kan enkel een kaart koppelen als je ingelogd bent met het e-mailadres (of de account) die opgegeven is bij het aanmaken van het medisch dossier van je huisdieren. Na een eerste bezoek bij WelloPet krijg je per mail de uitnodiging om je paswoord aan te maken.
  • Er verschijnt een nieuwe invulbalk, vul daar het kaartnummer in (het kaartnummer vind je achteraan de kaart onder de barcode, gebruik alle 16 cijfers).
  • Druk op de knop 'koppel kaart', de kaart verschijnt nu in het overzicht.
  • Om deze handeling af te breken of om terug te keren druk je op het 'KRUIS'-teken.
 
Hoe een waardebon opladen?
  • Heb je een 'PetBudget waardebon' met daarop een tegoed-saldo ontvangen? Toggle dan 'Herladen met een PetBudget waardebon' aan.
  • Selecteer je kaart met het pijltje, mogelijks staat je kaartnummer reeds vooraf ingevuld.
  • Er verschijnt een nieuwe invulbalk, vul daar het nummer van de waardebon in (gebruik alle cijfers).
  • Druk op de knop 'laad op', het saldo van de waardebon wordt nu bijgeschreven op je PetBudget.
  • Om deze handeling af te breken toggle je de optie 'waardebon' terug af.
Hoe je PetBudget zelf bijladen?
  • Selecteer je kaart met het pijltje, mogelijks staat je kaartnummer reeds vooraf ingevuld.
  • Er verschijnt een nieuwe invulbalk, vul daar het bedrag in dat je wil bijladen. Bijladen gebeurt in schijven van € 50. Met dit saldo krijg je 10% korting bij het trimmen bij een betaling met een voldoende opgeladen kaart. 
  • Druk op de knop 'laad op', je wordt doorverwezen naar de betaalpagina.
  • Verwerk de betaling zoals je normaal zou doen met een webshopbestelling.
  • Je extra opgeladen bedrag wordt nu bijgeschreven op je PetBudget.

 

terug naar boven


5. Reminders 

Samen werken we aan preventie om jouw dier gezond te houden met een langer en leuker leven. Een goede planning is essentieel. WelloPet helpt je met 'Reminders' ('herinneringen'). Je ontvangt die ook per e-mail, per sms of via Whatsapp.

Hier kan je de reminders beheren.
Reminders horen vooral bij het stappenplan - alsook de start & stop - van het programma 'Friends 4 Life Plan' en als herinneringen voor vaccinaties.

Reminders beheren op pc
  • Alle dieren met een nieuwe, bestaande of vroegere reminder worden bovenaan afgebeeld. Indien je geen foto's ziet, maar er wel wenst, kan je de favoriete foto's koppelen onder de tab huisdieren.
  • Selecteer of deselecteer de dieren waarvan je reminders wil zien door op de foto te klikken.
  • Kies de periode waarvan je de reminders wil raadplegen. Standaard staat dit op een periode van twee maanden: 1 maand terug en 1 maand vooruit. Je kan de datum in cijfers typen, of de kalender oproepen en de datum aanklikken. De reminders zijn gesorteerd op datum van de voorgesteld uitvoering.
  • Je ziet nu de selectie van de reminders voor 'die dieren' in 'die periode' verschijnen. Je kan dus ook in de tijd teruggaan om iets op te zoeken uit het verleden. De reminder toont de datum van de publicatie, de beschrijving, doorgaans met een adviesdatum en een grijze toggle-knop met de tekst 'voltooien'.
  • Wil je voor jezelf een overzicht bijhouden 'wanneer' je 'welke' preventieve handelingen thuis hebt uitgevoerd? Toggle dan de knop 'voltooien' aan. Er verschijnt een wit vak met de datum van vandaag reeds vooraf ingevuld.
  • Wijzig de datum, of behoud de datum van vandaag, en bewaar met het oranje vinkje! Je kan vervolgens alle openstaande reminders voorzien van de juiste datum als je dat wil.
  • Wil je een fout herstellen? klik dan terug op de oranje toggle-knop, bevestig 'onvoltooid maken' en start opnieuw.
  • Wil je de reminder weer wissen? klik dan terug op de oranje toggle-knop, en bevestig 'onvoltooid maken'.
  • Om een andere periode of andere dieren te selecteren herhaal je deze werkwijze!
Reminders beheren op smartphone
  • Werkt op dezelfde manier als op een pc (zie hierboven), enkel 'de view' is anders omwille van het kleinere scherm. Binnen ieder vak per reminder is er rechtsboven een neerwaartse pijl voorzien. Met deze pijl klik je de reminder open en dicht!

 

Belangrijk ⚠️
Deze tab houdt enkel gegevens bij die jij zelf invult voor je eigen beheer van jouw handelingen thuis. Deze gegevens overschrijven dus niet het dossier van de dierenarts, en deze worden ook niet vooraf door WelloPet ingevuld met gegevens uit jouw dossier of uit je mijndieren.eu-account. Heb je toch iets belangrijk te melden of te vragen over deze preventieve handelingen, neem dan contact op met de dierenarts of stuur een mailtje naar hello@wellopet.be. Wij helpen je dan verder.

💡Tip
Heb je liever niet dat dieren die 'niet meer met jou samen zijn' worden getoond? Toggle dan bovenaan de knop op 'Enkel met actief dossier'.

Enkel dieren met een consultatie bij WelloPet in het verleden zijn hier zichtbaar. Bij de start werden alle dieren met een consultatie na juli 2022 meegenomen als historiek.

terug naar boven


6. Voorkeuren

Deze voorkeuren bepalen langs welke weg je de herinneringen voor de preventieve handelingen thuis ('reminders') genaamd wenst te ontvangen. Je kan kiezen voor sms, Whatsapp en/of e-mail. Bij WelloPet ijveren we voor meer preventie. We willen er bijgevolg alles aan doen dat deze boodschappen niet aan jouw aandacht ontsnappen. Zo kan jij de preventie handelingen ook - tijdig en met regelmaat - verderzetten in de leefomgeving van je huisdier. Dat is in het belang van de gezondheid van jouw huisdier, en biedt jou het nodige gemak en de bijhorende gemoedsrust.

Belangrijk! ⚠️
Deze 'reminders' zijn een medische dienstverlening. Zij zijn een onderdeel van de zorg die je aan onze dierenartsen, assistenten en trimmers hebt toevertrouwd. Bijgevolg staan die volledig los van eventuele nieuwsbrieven of commerciële boodschappen die je van WelloPet ontvangt. Deze voorkeuren hebben dus enkel invloed op de 'reminders' en hebben 'geen invloed' op andere communicatie. 

💡Tip
Wil je inschrijven op de nieuwsbrief, dan kan dat op de homepage van onze website. Wil je de voorkeuren voor jouw nieuwsbrieven aanpassen (hond, kat, events, ...), of wil je uitschrijven van de verzendlijst, klik dan op de desbetreffende knop onderaan die e-mails.

terug naar boven


7. Afmelden

'MyWelloPet' is een stuk van de WelloPet-website die enkel voor jou persoonlijk toegankelijk is.
'Aanmelden' doe je rechts bovenaan op de website (bij gebruik van een pc) of onderaan het hamburgermenu (bij gebruik van een smartphone). De knop 'aanmelden' wordt dan 'MyWelloPet'.

'Afmelden' doe je op je eigen MyWelloPet pagina, met de onderste tab in het navigatiemenu links (bij gebruik van een pc) of als laatste tabblad bovenaan (bij gebruik van een smartphone). Het is mogelijks een beter idee om niet af te melden, dan heb je bij ieder website-bezoek ook meteen je persoonlijke informatie direct bij de hand.

💡Tip
MyWelloPet is gelinkt aan de database van mijndieren.eu, onze externe databeheerder voor diergeneeskundige software en agendaplanning. Als je een online afspraak wil boeken met onze knop "Maak een afspraak" moet je niet opnieuw aanmelden of inloggen op de agenda-website van mijndieren.eu. Dit veronderstelt wel dat je een bestaande account op mijndieren.eu hebt, met hetzelfde e-mailadres.

terug naar boven


Vind je hier niet het antwoord? Stuur dan een mailtje naar hello@wellopet.be, en wij helpen je daar verder.